Saturday, May 23, 2020

Drama Di Hujung Ranting (2020) TV2

Di Hujung Ranting

Tajuk : Di Hujung Ranting
Mula Tayangan : 24 April 2020
Masa : Setiap Isnin-Ahad, 5.30 ptg
Siaran : TV2 (RTM)
Terbitan : A.Aida Production Sdn Bhd
Jumlah Episod: 30

Pelakon: Nad Zainal, Shukri Yahaya, Amar Asyraf, Dayang Areeda, Umar Dzariff, Aishah Atan, Afzan A Rahman, Silfeny Osman, Aida Khalida, Arash Mohd, Fazlina Ahmad Daud, Zoey Rahman, Jovi Heng, Joyce Harn

SINOPSIS DI HUJUNG RANTING
Mawardah, anak yatim piatu yang dibesarkan oleh ibu saudaranya. Dia mengusahakan perusahaan batik milik keluarganya di Terengganu. Semenjak kecil, Mawar bersahabat baik dengan Adi, pemilik sebuah café dan menganggap Adi seperti abangnya sendiri. Amar seorang pemuda dari Kuala Lumpur juga berada di Terengganu sedang menguruskan satu projek pembinaan milik syarikat bapanya, Dato Hashim. Dalam satu insiden, Amar telah terlanggar kereta Mawar dan sejak kejadian itu mereka mula berkawan.

Pertemuan itu menumbuhkan bibit cinta Amar terhadap Mawardah. Namun belum sempat cinta diluahkan, Mawardah dikahwinkan dengan Hakim anak rakan karib arwah ibu Mawardah tanpa disedari bahawa lelaki itu adalah abang kandung Amar.

Perkahwinan itu mengecewakan Amar lalu membawa diri ke negara jiran. Sesungguhnya Mawardah tidak pernah diberitahu bahawa Hakim telah pun memiliki isteri sebelumnya iaitu Fatin. Perkahwinan Fatin dan Hakim di luar negara ditentang keluarga Hakim. Kecurangan Fatin dan desakan ibu Hakim iaitu Datin Fatimah memaksa Hakim menceraikan Fatin dengan talak satu.

Namun Fatin berusaha untuk kembali memiliki Hakim hingga berjaya. Berita Hakim kembali kepada Fatin dan layanan dingin Hakim terhadap Mawardah membuatkan Amar benci terhadap Hakim. Apakah Amar akan kembali kepada Mawardah semula atau Mawardah pasrah dan tetap setia memegang tanggungjawabnya sebagai isteri.
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 

Delivered by FeedBurner